BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Click here for Myspace Layouts

Wednesday, April 6, 2011

hati sedih tika ini

ya ALLAH ya tuhan ku.. kau ampunkn sgala dosa2 aku.. aku nerlindung kpd mu ya ALLAH .. 
.. isnin, mata kri ak brkedip, dlm firasan aku, klw sblh kri, aku akn mgalirkn air mta.. knan, ak akn bjumpa @ mmndang org yg aku suka.. tp saat tu mata kri ak yg respon... tup2, dlm 5 min, ak dpt msg copy dri bofee aku.. msg nie bbunyi mcm nie:


 ''tidak smestinya ap yg kita mliki itu mlik kita slamanya..nilai kasih seorang sahabat adalah tnggi drjatnya..hargailah pshabatan yg ada...mjaga hati seorang umpama mjaga kaca yg brkilau..jika silap pegang, jatuh bderai..peptah mngatakan bhawa bkawan biar bribu, bkasih biar satu, yg seribu itu kita x pasti yg mana serasi,..manakala yg satu itulah yg sukar difahami..kasih dan perasaan hanya hati sendiri yg rasa...ape yg ko faham tentang mseg nie ? pd aku, msg nie hnya nk bgtau tntang erti prshabatan..tp pd yg xfaham, lain plak yg dfikirnya..kawan, mmg x layak aku nak mrh ko sbb pmpuan ko kan, lgpun xde gune nye sbb mst ada je alasan nya t..aku cume knangkn ko kwn baik aku je..kdg2 aku kena pk mcm ni la prangai budak2 yg belum matang fkirannya..klaulah 1 hari nnt aku jauhkn dri dari ko, fhm lah ko ape sbb nye..kawan, aku betul2 mintak maaf,.''


msg ni dtg ny dari owner kwn baik bofee ak (perempuan).. ak xtau lh kwn bek dari segi ape.. 
baiklh. b4 nie, ak ade jgk saket hati ngn gurl nie.. die ats aku.. kira pngkat akk2 la.. so, ckup brani lah dia nak ckp ak budak x matang,. hoho sunguh bngga dia ckp dan bofee aku yg aku nie bdk pra matang,. beb, lu jga kain lu suda.. aku sngt sedih skali.. bofee ak mmg xkan menang kan aku.. yla... aku sape kan.. die kenal pmpuan tu lg lame dri die kenal aku.. aku xpaham la.. aku tgk kat wall pmpuan tu, die siap doakn tuk bofee ak dpt keja kat tmpt die.. ye, ak tau die doakan tu ntuk bofee aku.. WOW! agrsif la die.. ak rasa nak hntak je pale aku nie kat dnding.. ape ptt aku buat ?? b4 nie pon die bt taik jgk.. die msg cm nie :


''kawan, klau ko nk tau, masa ak dpt tau yg aman nak nikah, stitik airmata aku pn x jtuh, tp bila aku dpt tau ko da pun mrisik n akan bertunang tiba2 ak nangis x henti2..ptutnya akulah mnusia yg paling hppy bila dgr ko akn btunang.. tp sebaliknya aku rasa sedih sesangat.. tiba2 aku rasa aku da ilang ko, sama mcm aku khilangn pk aji dulu..sedihnya aku xd xape faham,.xd sape faham ape yg aku rsa kawan..semua salahkn aku, knp msti ak sdih ktanya..aku cuba pjuk dri aku buat x tau je..buat cm xde ape2 blaku..ak memg bole tpu smua org,ak xdpt tpu dri sndri..ak sdih sngt skrg nie..ak cuba nk jauhkn dri dari ko..sbb bila aku npk ko, aku sedih''


hurmm, ak sg faham mksud tsurat n tsirat mgt nie.. hati ak hancur sgt saat dpt msg nie.. 1may nie aku akan bertunang.. lgi nak dekat, lg mcm2 pmpuan nie tmbul kan hal.. hati ak nie dah goyah dah.. aku x dpt kawal prasaan aku... apekah die ade prasaan kt bkal tunang aku ?? jst gve rspon.. aku boleh brundur dri.. cuma, ak akn mntk mff pd ibubpa n fmly ak sbb diorg mst malu dgn ape yg brlaku nnti.. ya allah.. tabah kan hati hmbamu ini.. aku redha dgn ktntuan ilahi.. 

0 ulasan: